The Most Iconic Apocalypse Thriller Reveals Its Wildly Different Monster

28 Days Later stood out due to an innovative portrayal of its zombie characters. Unlike traditional depictions, these creatures were not just flesh-eaters, they moved swiftly too. This unique aspect sparked numerous discussions about the film upon its 2003 release. Interestingly, the final version of the zombies we saw didn’t follow the original design. Director Danny Boyle was influenced by Francis Bacon’s paintings and aimed to create a disoriented, hazy appearance during attack scenes in 28 Days Later, reflecting the agony portrayed in Bacon’s work.


🚀 Хочешь улететь на Луну вместе с нами? Подписывайся на CryptoMoon! 💸 Новости крипты, аналитика и прогнозы, которые дадут твоему кошельку ракетный ускоритель! 📈 Нажмите здесь: 👇

CryptoMoon Telegram


Now, the visual representation of the «zombie effect» in the movie «28 Days Later» has been unveiled. On a platform known as X (previously Twitter), makeup designer and VFX creator Dominic Hailstone has disclosed what the film might have appeared like if Boyle had chosen a more painterly inspiration for its visual effects.

Перед фильмом, который позже стал известен как «28 дней спустя», работа Дэнни Бойла была названа «Ярость». Вместо того, чтобы поддерживать один и тот же тон, он имел другой подход. Как отмечает Хайлстоун, Бойл изначально намеревался изобразить зомби хаотичным, размытым образом, используя художественные работы Фрэнсиса Бэкона в качестве вдохновения для этого агрессивного изображения.

Фотографии, опубликованные Хейлстоном, который работал над такими фильмами, как Морбиус и Цвет вне космоса, определенно вызывают отчетливый альтернативный взгляд на 28 дней спустя. Хотя скорость зомби остается последовательной, атмосфера предлагает что -то совершенно другое. Однако связывание этих изображений с Фрэнсисом Бэконом не удивительно. Бэкон был признан за его фигуративные картины, которые были одновременно абстрактны. Многие из его знаковых произведений, такие как «Голова VI», имеют поразительное сходство с зомби или людьми, подвергающимися интенсивной ярости и мучения.

Значительный фактор, способствующий продолжительному воздействию фильма 28 дней спустя in the realm of science fiction horror, lies in its artistic merit, much like the artworks of Francis Bacon. The film subtly questioned the boundaries of humanity — whether it was the zombies or the brutal actions taken by the human survivors who were the real monsters. This theme has been extensively delved into in series such as The Walking Dead, but it is arguably the artistic brevity of 28 Дней спустя Это выделяет это. Всего в одном фильме ему удалось передать глубокое представление о жанре зомби и человеческой природе, которые не смогли достичь многих сезонов других сериалов зомби.

Хотя конкретные намеки на работу Фрэнсиса Бэкона не могут быть найдены в фильме »28 Days Later«, it delivers a comparable impact. It carries a powerful message in a compact form, much like a piece of art.

Смотрите также

2025-02-17 17:30